CE VEȚI DESCOPERI ÎN ACEST ARTICOL:
- Ce este SOE Local
- De ce este important SEO Local
- Ce tipuri de afaceri au nevoie de SEO Local
- Strategii SEO pentru promovarea unei afaceri locale
- On-site
- Off-site
- Concluzii
SEO Local îți permite să poziționați afacerea ta pe motoarele de căutare astfel încât să fie vizibilă potențialilor clienți atunci când efectuează căutări locale legate de produsele și serviciile pe care le oferi.
Acesta oferă o abordare de marketing online foarte nișată: nu este la fel ca și cum ai distribui broșuri în cutiile poștale sau ai plăti pentru un anunț într-un ziar local care ar putea sau nu să fie văzut de un potențial client.
Să vedem ce este Local SEO, cum funcționează, domeniile posibile de aplicare și cum poate accelera creșterea unei afaceri locale, fie ea mică sau mare.
Ce este SEO Local ?
SEO Local este procesul de optimizare pentru rezultatele locale ale motoarelor de căutare, de exemplu Google și Bing.
Dacă SEO, conform definiției, reprezintă totalitatea optimizărilor on-site și off-site menite să îmbunătățească poziționarea unui site web în motoarele de căutare, atunci SEO-ul local poate fi definit ca echivalentul său cu accent local.
SEO-ul local se referă la tehnici de optimizare care pun accent pe obținerea unei bune poziționări în urma unei așa-numite „căutări locale”, adică o căutare efectuată pentru o anumită localitate sau zonă de interes, de exemplu: instalator bucurești, florarie vitan, restaurant vegan bucurești, etc
Odată cu introducerea Universal Search, Google a început să afișeze rezultatele căutării web împreună cu rezultatele căutării provenite din motoarele sale verticale: Știri, Video, Imagini și Hărți.
Motoarele de căutare furnizează rezultate relevante bazate pe locația actuală a utilizatorului care efectuează căutarea.
Atunci când un utilizator introduce o interogare locală, cum ar fi „dentist București”, Google are tendința de a afișa rezultatele referitoare la cabinetele dentare cele mai apropiate de utilizator, luând în considerare astfel locația celui care efectuează căutarea.
Sub aspect tehnic, acest lucru se întâmplă prin intermediul algoritmului Google Pigeon, care a fost proiectat și lansat pentru a lega algoritmul de căutare locală al Google de algoritmul web, cu scopul de a îmbunătăți parametrii de clasare în funcție de distanța și locația utilizatorului care efectuează căutarea.
Google Pigeon a redus raza de căutare, favorizând astfel afacerile situate mai aproape de locația fizică a căutătorului.
În termeni simpli, optimizarea SEO la nivel local va contribui la sporirea vizibilității afacerilor locale în urma unei căutări geolocalizate: atunci când un utilizator introduce o căutare precum „restaurant Timișoara”, site-ul mai bine optimizat local va avea o vizibilitate mai mare, crescând astfel numărul de vizite pe site și, implicit, posibilele conversii.
De ce este important SEO Local: descoperă toate avantajele
Avantajul principal constă în obținerea vizibilității online și în capacitatea de a atrage:
Utilizatori care deja cunosc afacerea ta: este important ca site-ul tău să fie afișat în SERP în caseta Knowledge Graph și pe Google Maps, astfel încât utilizatorii tăi să poată găsi informațiile tale de contact.
Poate că un utilizator cunoaște deja afacerea ta, dar nu cunoaște numărul tău de telefon sau adresa ta.
Dacă ai optimizat corect site-ul web, aceste date de localizare pot fi ușor găsite prin intermediul motoarelor de căutare.
Utilizatori care nu cunosc afacerea ta: chiar mai important, utilizatorii adesea nu sunt familiarizați cu afacerea ta, iar atunci când caută pe Google termeni precum „pizzerie”, „avocat” sau „dentist în București”, apariția în SERP pe hărțile Google crește probabilitatea de a intra în contact și de a atrage noi clienți.
Ce tipuri de afaceri au nevoie de Local SEO?
Orice activitate care atrage câțiva sau toți clienții la nivel local ar trebui să ia în considerare Local SEO.
Un domeniu de aplicare imediat de înțeles este cel turistic.
Promovarea la nivel local este de o importanță vitală pentru hoteluri, atracții turistice și restaurante: pentru un turist „rătăcit”, care nu cunoaște toate opțiunile de divertisment oferite într-o anumită zonă geografică, motoarele de căutare sunt adesea singura sursă de informații utilizată.
Trebuie, de asemenea, să se țină cont că, în prezent, hotelurile și alte structuri de primire primesc o bună parte (dacă nu chiar cea mai mare parte) a rezervărilor prin intermediul web, atât prin site-urile proprii, cât și prin platforme terțe (Booking, TripAdvisor, etc).
Și tocmai în cazul rezervărilor prin intermediul site-urilor proprii, avantajoase pentru că nu există comisioane aplicabile de către terți, Local SEO joacă un rol fundamental: poziționarea site-ului pentru o anumită locație va contribui la obținerea unei vizibilități mari și la posibile îmbunătățiri în privința conversiilor.
Nu întâmplător, practic toate activitățile legate de turism implementează, de ani de zile, strategii locale menite să îmbunătățească vizibilitatea afacerii lor, creând astfel o saturare care ar putea face tot mai dificilă escaladarea în SERP pentru activitățile noi.
Alte tipuri de afaceri locale, care operează în teritorii bine delimitate, pot beneficia pe deplin de pe urma SEO-ului local.
Acesta ar putea fi, de exemplu, un magazin cu amănuntul, un medic, un dentist sau un avocat, dar pot fi și afaceri mai mici precum brutării, magazine alimentare, și altele asemenea, care se pot poziționa eficient, chiar și în absența unui site propriu, folosind Google My Business și o pagină simplă pe rețelele de socializare.
Practic, dacă aveți o adresă fizică într-un oraș și vă așteptați ca oamenii să vină în magazinul sau biroul dvs., ar trebui să investiți în Local SEO.
Strategiile SEO pentru promovarea locală
Pentru a îmbunătăți poziționarea într-o căutare locală, trebuie să utilizați atât strategii on-site, cât și off-site.
On-site
Sub aspect on-site, selectarea cuvintelor cheie corecte și crearea de conținuturi detaliate și profunde vor asigura performanțe excelente în rezultatele căutării.
În acest caz, copywriter-ul trebuie să aibă în vedere clar scopul de promovare locală: spre deosebire de SEO-ul clasic, trebuie să se utilizeze cuvinte cheie care includ și locația și combinația „serviciu + locație”.
Atenția trebuie acordată și Meta Tags Title și Description, care nu trebuie generate automat, ci personalizate și completate cu o indicație de locație.
Pentru o planificare atentă, și răspunsul la nevoile informative specifice ale zonei poate fi o excelentă strategie locală: crearea de conținuturi unice, segmentate, în concordanță cu nevoile publicului local poate transforma orice site într-o autoritate în domeniu, crescând astfel contactele și conversiile.
Off-site
În ceea ce privește strategiile off-site, este necesară utilizarea funcției My Business (fost Google Places).
Înregistrându-vă în Google My Business, veți putea completa o carte de vizită referitoare la afacerea dvs., inclusiv numărul de telefon, adresa completă, programul zi de zi și adresa site-ului.
Integrarea cu Google Maps este automată: va trebui doar să verificați exactitatea adresei și să confirmați identitatea dvs. ca afacere, pentru a fi semnalat „magic” ca activitate comercială și pe Maps.
Procesul de verificare nu este nimic transcendent: Google trimite o carte poștală cu un cod la adresa indicată.
După primirea cărții poștale, vi se va solicita să introduceți codul menționat mai sus în pagina My Business: întregul proces durează aproximativ o săptămână și, după optimizare, va asigura o vizibilitate excelentă atât în căutările de pe desktop, cât și pe dispozitivele mobile.
Toate aceste proceduri pot fi efectuate și în absența unui site propriu: este o opțiune absolut esențială pentru afacerile mai mici, incapabile să susțină efortul financiar necesar pentru un site propriu.
În locul acestuia, poate fi folosită și o pagină pe o rețea de socializare: cel mai util este cu siguranță Facebook și oferă, de asemenea, posibilitatea de a crea pagini de afaceri geolocalizate complete cu o mică hartă.
Tot din perspectiva off-site, Link Building-ul SEO (provenind din surse autorizate și relevante în industria noastră) rămâne foarte important în clasarea locală.
Contactarea influencerilor sau crearea de conținut de înaltă calitate pe site-ul companiei va stimula distribuirea, creând legături utile.
Concluzii
Local SEO este un tip de marketing online potrivit în special nevoilor IMM-urilor, unde, cu o investiție mai mică decât cea necesară pentru serviciile SEO pentru companii la nivel național, se pot obține rezultate excelente.
În ultimii ani, a devenit tot mai importantă ca strategie de marketing