Dacă deții o afacere, cu siguranță ți-ai pus întrebarea: este util ca afacerea mea să fie prezentă pe rețelele sociale? Cum și de ce ar trebui să fie prezentă?
Pentru a înțelege acest lucru, să începem cu o altă întrebare: cine în ziua de azi nu folosește una sau mai multe rețele sociale?
Fie că este vorba de muncă sau de distracție, fiecare dintre noi deține unul sau mai multe conturi pe Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok, LinkedIn, Youtube…
Asta înseamnă că oamenii își petrec timpul în fiecare zi pe aceste platforme în căutare de informații sau împărtășind gânduri, comentarii și experiențe.
Scopul afacerii tale este să vindă ceva cuiva, iar pentru a face acest lucru, trebuie să intri în contact cu publicul tău și să-i faci cunoscută oferta ta.
Care ar fi modul cel mai bun de a face acest lucru, dacă nu printr-o rețea socială în care se schimbă păreri și informații?
Până nu demult, se investea exclusiv în publicitate offline și, în cel mai bun caz, în crearea unui site web.
Astăzi, comunicarea ta nu poate să nu țină cont de prezența pe rețelele sociale!
Motivele sunt multiple, în primul rând posibilitatea de a vorbi cu publicul tău în mod țintit și la costuri relativ reduse.
Să încercăm să înțelegem în detaliu ce beneficii poți obține de la o strategie de social media bine concepută:
1. Poți crește brand awareness-ul afacerii tale
Primul obiectiv pe care trebuie să-l atingi atunci când alegi să comunici pentru afacerea ta este să fii cunoscut.
Rețelele sociale au devenit un instrument valoros în acest sens, deoarece poți ajunge la multe persoane cărora le poți transmite mesajul tău, cu avantajul suplimentar de a le putea targheta în mod precis.
Gândește-te că, conform Raportului Digital din 2022, realizat de We Are Social & Hootsuite, 80% din populația României este prezentă pe rețelele sociale, petrecând în medie 2 ore pe zi.
2. Construiești o legătură cu potențialii tăi clienți
Spre deosebire de canalele media tradiționale, în care mesajul este transmis de la unul (compania ta) către mulți (publicul tău), rețelele sociale permit o comunicare bidirecțională.
Chat-ul, recenziile, comentariile, like-urile, conținutul generat de utilizatori permit publicului tău să răspundă, să interacționeze și să comenteze mesajul tău, oferindu-ți două posibilități valoroase:
- stabilirea unei relații de durată cu clienții tăi, în care să-i faci să se simtă ascultați, înțeleși și implicați în viața afacerii tale
- înțelegerea rapidă și simplă a ceea ce își doresc clienții tăi, a ceea ce apreciază și a ceea ce nu, a preferințelor lor și a opiniilor despre ceea ce oferi.
3. Îmbunătățești poziționarea pe motoarele de căutare
Deținerea unui site web este esențială pentru afacerea ta, dar site-ul tău devine cu adevărat un instrument de afaceri util doar dacă are în spate o strategie solidă de poziționare.
Iar o strategie SEO corectă are legătură și cu rețele sociale din două motive:
- din rețelele sociale poți stimula vizitele pe site-ul tău web
- rețelele sociale contribuie și la poziționarea in motoarele de cautare precum: Google, Bing, deoarece profilele de social media apar în rezultatele căutării (SERP).
În plus, poți consolida imaginea companiei tale susținând site-ul web prin canalele sociale, menținând o coerență în comunicare în ceea ce privește culorile companiei, logo-ul, imaginile, stilul, tonul de voce, valorile și tot ceea ce definește imaginea ta de marcă.
4. Crești canalele de vânzare
Aproape toate rețelele sociale oferă astăzi posibilitatea de a face cumpărături direct pe platformă, pe lângă diferitele soluții de publicitate.
Avantajul acestor instrumente de marketing pe rețele sociale este incontestabil, deoarece permit campanii publicitare bine direcționate și eficiente datorită unor caracteristici intrinseci ale platformelor sociale:
- targetarea precisă a utilizatorilor în funcție de sex, locație geografică, vârstă, interese etc.
- posibilitatea de a-și afișa anunțurile în funcție de locație
- existența unor date detaliate care permit monitorizarea răspunsului utilizatorilor și efectuarea de teste A/B
5. Îmbunătățești și dezvolți serviciul de relații cu clienții
Toate rețelele sociale, dacă sunt gestionate corespunzător, permit crearea unui canal direct cu clienții tăi, în care să asculți și să rezolvi orice fel de nevoie.
Utilizarea chat-ului de WhatsApp sau Messenger permite răspunsuri directe, gestionând în mod simplu și rapid orice solicitare.
Acest lucru contribuie la faptul că clienții tăi se simt prezenți și disponibili, oferindu-ți un avantaj competitiv în ceea ce privește imaginea.
6. Influențezi deciziile de cumpărare ale clienților tăi
Cel mai puternic instrument de vânzare a fost întotdeauna „din vorbă în vorbă”.
Și care este spațiul virtual în care astăzi, oamenii se „întâlnesc” pentru a-și împărtăși părerile și opiniile?
Rețelele sociale au devenit echivalentul a ceea ce era în trecut „piața”.
În această optică, a avea o pagină pe rețelele sociale echivalează cu a avea un magazin cu o vitrină bogată pe strada principală a orașului tău.
Vrei să renunți la asta?!
7. Mărești posibilitățile tale de fidelizare
Clienții, așa cum se știe, iubesc să fie răsfățați. De aceea, carduri de fidelitate, evenimente și promoții în punctele de vânzare.
Dar dacă afacerea ta nu are un magazin fizic sau dorește să se adreseze unui public mai larg decât orașul tău?
Nicio problemă, există rețelele sociale!
În cadrul acestor platforme, poți face multe pentru a-ți implica și aprecia clienții:
- creezi promoții dedicate urmăritorilor
- lansezi concursuri
- organizezi evenimente exclusive
- inventezi premii și concursuri
- interacționezi direct, unu la unu, prin intermediul diferitelor chat-uri
- oferi răspunsuri directe la comentarii și mesaje
- încurajezi conținutul generat de utilizatori și îi faci pe clienți ambasadorii tăi cei mai buni!
Dacă citind acest articol ai realizat că unul sau mai multe puncte nu le-ai luat în considerare niciodată sau nu ai o înțelegere clară asupra lor, poți conta pe sprijinul nostru.
Gestionarea în mod profesionist a rețelelor sociale ale afacerii tale poate face diferența!
Ce ai crede dacă, intrând într-un restaurant, ai găsi bucătarul în papuci și haine de gimnastică, care te întâmpină cu o tigaie în mână?!
Pentru a fi sigur că comunici eficient cu publicul tău și creezi o imagine profesională a afacerii tale, poți conta pe ajutorul nostru: VIMANSIA MARKETING este pregătită să te sprijine în fiecare etapă a concepției și implementării strategiei tale de comunicare pe rețelele sociale.